winni77, a sprawdziłeś czy masz żarówkę? albo zaślepkę w miejscu żarówki?
[Inne] VCDS i jego możliwości (możliwości naszych OCTAVII)
Zwiń
X
-
winni77, w O2 sprawa jest prosta, bo jest opcja w VCDS w sterowniku. Natomiast w tym momencie nie pamiętam, żeby w opisie sterownika O2 FL była opcja włączenia drugiej żarówki przeciwmgielnych. Być może w kolejnych wersjach VCDS znajdą się bogatsze opisy sterowników i tam będzie już wiadomo co i jak trzeba włączyć.
Jak dopadnę FL'a, to skupię się na tym temacie :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Na 100% nie ma absolutnie problemu z włączeniem drugiego światła przeciwmgielnego w O2, ale w FL.... hmmm .... ostatnio robiłem coś w trzech takowych i niemal na pewno była opcja włączenia drugiego przeciwmgielnego, bo jak przez mgłę pamiętam, że pytałem właściciela czy chce włączone drugie (a ja nie proponuję opcji bez widzenia na bieżąco na co pozwala sterownik) :-) na najbliższym spocie to sprawdzę.
Swoją drogą jestem w trakcie rozwiązywania innego problemu z opcjami z firmą ROSS-TECH, bo akurat mam od nich interface, więc mam też support i przy okazji rozwiązywania swoich problemów zadałem kilka pytań z ciekawości i się okazuje, że oni mają tyle opcji w VCDS do danego sterownika, na ile otrzymują opisy od zaprzyjaźnionej grupy ludzi z Niemiec, którzy pracują w fabrykach aut VAG i ile otrzymują dokumentacji :-) Poza tym mają kilka ciekawych zabezpieczeń przed kopiowaniem (a raczej przed wykrywaniem kopiowania opisów sterowników przez konkurencję) :-) ponadto wkrótce będą szyfrowali pliki z opisami, żeby chińskie podróbki nie miały (zbyt prędko) ich opisów.
Oczywiście opisy sterowników wciąż się rozszerzają i za kilka tygodni ma wyjść nowa wersja i być może już do sterowników O2 FL będzie więcej funkcji do uruchomienia.
P.S.
aktualizacja :-) to jest sterownik z O2 FL :-) prawie na pewno trzeba jeszcze gdzieś jeszcze jedno 'okienko' zaznaczyć...Załączone plikiPozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckNa 100% nie ma absolutnie problemu z włączeniem drugiego światła przeciwmgielnego w O2, ale w FL.... hmmm .... ostatnio robiłem coś w trzech takowych i niemal na pewno była opcja włączenia drugiego przeciwmgielnego
Komentarz
-
-
Sulli, w O2 trzeba włączyć dwie opcje - pierwsza to ta powyżej, druga to coś w stylu "DRUGIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE". Faktycznie nie pamiętam czy w O2 FL uruchamiałem drugie przeciwmgielne, ale jak widać powyżej jedna opcja jest. Do sprawdzenia :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Witam,
znalazlem w sieci informacje, iz system kontroli cisnienia kol w Skodzie/Golfie zrealizowany jest w oparciu o czujniki ABS i uklad ESP. Caloscia kieruje oprogramowanie ukladu ABS. Powstaje pytanie czy standardowy uklad ABS zawiera oprogramowanie obslugujace kontrole cisnienia w kolach i wystarczy te opcje aktywowac np. z pomoca np VCDS'a czy trzeba w ukladzie ABS zainstalowac specjalna wersje oprogramowania? Ktos ma z tym jakies doswiadczenia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rdbWitam,
znalazlem w sieci informacje, iz system kontroli cisnienia kol w Skodzie/Golfie zrealizowany jest w oparciu o czujniki ABS i uklad ESP. Caloscia kieruje oprogramowanie ukladu ABS. Powstaje pytanie czy standardowy uklad ABS zawiera oprogramowanie obslugujace kontrole cisnienia w kolach i wystarczy te opcje aktywowac np. z pomoca np VCDS'a czy trzeba w ukladzie ABS zainstalowac specjalna wersje oprogramowania? Ktos ma z tym jakies doswiadczenia?
W OII wystarczy zmienić kodowanie i działa. Tylko nikt z OIIFL nie ma jaj, żeby to sprawdzić.
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez kropeckZamieszczone przez rafaelogWitaj "kropeck"
To więc w jaki sposób wyłaczyć tą kontrole niezapiętych pasów bezpieczeństwa??
Pozdr
VCDS -> 17-Zest.Wskaźników -> KODOWANIE. I teraz: kod jest następujący [w mojej ambiente]:
0003101
czwarta cyfra od końca (czyli '3') odpowiada za ostrzeżenia m.in. właśnie o niezapiętych pasach. Aby przestało pikać powiadomienie, należy od cyfry na czwartym miejscu od końca odjąć '2' (ten wartość na tym bicie odpowiada za pasy) i zamiast (w tym przypadku) '3' wpisać '1'. Teraz kod wygląda tak:
0001101
VCDS pokazuje dokładne opisy zdecydowanej większości byte'ów, więc nie ma wiele problemu ze znalezieniem opcji :-)
THE END.
Komentarz
-
Zamieszczone przez shadoW OII wystarczy zmienić kodowanie i działaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez kropeckZamieszczone przez rafaelogWitaj "kropeck"
To więc w jaki sposób wyłaczyć tą kontrole niezapiętych pasów bezpieczeństwa??
Pozdr
czwarta cyfra od końca (czyli '3') odpowiada za ostrzeżenia m.in. właśnie o niezapiętych pasach. Aby przestało pikać powiadomienie, należy od cyfry na czwartym miejscu od końca odjąć '2' (ten wartość na tym bicie odpowiada za pasy)(...)
[ Dodano: Sro 17 Lut, 10 21:55 ]
Chociaż już widzę w czym problem. W O2FL, w sterowniku 17-zestaw wskaźników jest kodowanie długie, więc są tam trzy bajty. Ja sprawdzałem u siebie i pamiętam, że tak to wyglądało, ale kodowanie nie było długie, tylko takie 'normalne'. Ponieważ na pewno było to tak samo do wyłączenia jak u mnie, to jedyne co mogłem pomylić, to sterownik. Potwierdzę wszystko w piątek w sobotę powinno być już wyjaśnione :-)
[ Dodano: Sob 20 Lut, 10 00:26 ]
No i sprawdzone. Skoda O2 FL i tak jak wspomniałem moduł "17 - zestaw wskaźników" i jest tam opcja wyłączania powiadomienia o niezapiętych pasach. W zależności od tego co jeszcze jest tam zaznaczone, to ten drugi bajt ma różne wartości :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadohttp://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24930
W OII wystarczy zmienić kodowanie i działa. Tylko nikt z OIIFL nie ma jaj, żeby to sprawdzić.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
shado, teraz to nie pamiętam, był błąd braku komunikacji. Jak masz gdzieś zapisane kodowanie/adaptację to mi podeślij bo może coś zrobiłem źle. Wtedy spróbuję jeszcze raz.
Mam natomiast inny problem z 44-Steering Assist:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 M
Component: EPS_ZFLS Kl.067 H08 1901
Shop #: WSC 31414 790 00001
1 Fault Found:
03252 - Engine Control Module for Hybrid Drive
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Mileage: 15230 km
Temperature: 28.0°C
Voltage: 12.10 V
Voltage: 11.90 V
-------------------------------------------------------------------------------
Próbowałem dziś wszystkiego, i w końcu zresetowałem do ustawień fabrycznych. Zawału omal nie dostałem, jak zobaczyłem coś takiego i brak wspomagania kierownicy:
2 Faults Found:
02546 - Steering Limit Stop
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Mileage: 15260 km
Temperature: 32.0°C
Voltage: 12.20 V
Voltage: 12.00 V
Ale na szczęście poszukałem w necie i wystarczyło pokręcić kierownicą w prawo lewo i wspomaganie odżyło. Ale co się strachu najadłem to moje.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
Komentarz